Skip Navigation LinksFőoldal : Hírek : 2023. : Nov. 2-5. Negyvenegyen utaztunk Királyhelmecre. Királyhelmec

Negyvenegyen utaztunk Királyhelmecre

2023. november 2-5 Királyhelmec

Televíziós megjelenés

Cikk

A felvidéki Királyhelmecre utaztunk edzõtáborozni az Újszászi VVSE utánpótlás versenyzõivel. A Sportegyesületek Országos Szövetsége által meghirdetett HISZEK Benned Program keretében nyílt lehetõségünk az õszi szünetben a négy napos edzõtáborra november 2. és 5. között. Negyvenegy fõs küldöttségünk igazán tartalmas napokat töltött a szlovákiai lábtoll-labdázás otthonában.

A változatos programok között mindenki talált kedvére valót, remek hangulatban telt az utazásunk. Mindenki számára felejthetetlen élmények a kora reggeli futóedzések. A várost és a környezõ dombokat futva fedeztük fel, a hegytetõre feljutva pedig gyönyörû kilátás jutalmazta a legkitartóbbakat. Tóth Gábor irányításával minden egyes lábtoll-labda edzés új kihívásokat rejtegetett magában. Csütörtök délután a technikai elemeké volt a fõszerep, amit nagy indián bajnokság követett, melyet négy pályán játszottunk továbbjutásos rendszerben. Péntek délelõtt a helyi gimnázium diákjainak tartottunk sportágismertetõt és bemutatót, ahol õket is bevontuk a játékba. Legügyesebbnek Polák Nóra és Feke Áron bizonyultak, akik a korábbi években már Újszászon is edzõtáboroztak, illetve versenyeztek, valamint a királyhelmeci edzéseket is rendszeresen látogatják. Õk a délutáni sorsolásos egyéniben is kipróbálták magukat, és felvették a versenyt újszászi társaikkal. Ebben a minibajnokságban minden fordulóban újra sorsoltuk az ellenfeleket, mely váratlan helyzeteket hozott, mint például az egyik bejátszót a késõbbi bajnok, Kulcsár Zalán játszotta a szintén kiemelkedõ képességû Czétényi Krisztián ellen. A fináléban Zalán Farkas Lillát gyõzte le, miközben a képzeletbeli dobogó harmadik fokára Szaszkó Dorka és Szentpéteri Tamás állhattak.

A szombat délelõtti sorsolásos páros szintén izgalmas párosításokat és kiélezett küzdelmeket hozott. Ez különösen jó lehetõség volt a fiatalabb, kevesebb tapasztalattal rendelkezõ játékosok számára, hiszen a rutinosabb versenyzõk társaiként sokat tanulhattak. A döntõben Zsigmond Tamás és Farkas Lilla Czétényi Krisztiánt és Oláh Barbarát gyõzték le, harmadik helyen pedig Nagy Leila és Skultéti Zsombor, illetve Dániel Patrik és Kiss Vendel végeztek. Este egy televíziós stáb érkezett hozzánk, ahol a királyhelmeci Feke Gábor és a programot megtervezõ Farkas Lilla beszámoltak az eseményrõl, a gyerekek pedig lelkesen rúgták a háttérben a labdát. Vasárnap nagy indián bajnoksággal zártuk az edzéseket. Esténként a helyi felnõtt játékosok is csatlakoztak edzéseinkhez. Izgalmas mérkõzéseket játszhattunk Éva Pribulová, Feke Anita, Feke Áron, Polák Nóra, Sebastian Költõ, Szimkó Balázs, Sipos Roland és Vaskó Péter csapattársaiként vagy épp ellenfeleiként.

A rengeteg sportolás mellett mûvelõdni is volt idõnk. A lábtoll-labdázás történetérõl, szervezeti kialakításáról, játékszabályairól és kommunikációjáról két felvonásos elméleti oktatás után kvízkérdéseket tettünk fel a három fõs csapatoknak. Mindkét forduló során a Kanalas Nikolasz, Kovács Boglárka és Sipos Péter összeállítású csapat szerezte meg a gyõzelmet.

A kulturális programokra is szakítottunk idõt. Királyhelmecre vezetõ utunk során Boldogkõváralja felé vettük az irányt és a Boldogkõi Várat néztük meg korhû nyelvezetet használó tárlatvezetéssel. A gyerekeket leginkább a különbözõ történelmi korszakokat megtestesítõ makettek bûvölték el, valamint a vár legmagasabb pontjáról szemük elé táruló látvány. Szombat délután Borsiba utaztunk, II. Rákóczi Ferenc szülõfalujába, ahol az egykori családi birtokul szolgáló kastélyt tekinthettük meg részletes tárlatvezetéssel. Az interaktív múzeumban olyan megoldásokkal találkozhattunk, melyek a legfiatalabbak figyelmét is lekötötték miközben információt adtak át. A lábtoll-labdázók két kirándulásunkon szerzett tudását elméleti kvízeink során néhány extra kérdéssel teszteltük. A táborban töltött utolsó estén egy rövid bulira is maradt idõ, ahol Breszkó Viktória kiválóan állta meg a helyét DJ-ként. A másnap reggeli futáson mindenki boldogan emlegette a party-t.

A szakadó esõ miatt a vasárnapra betervezett kirándulásunkat sajnos ki kellett hagynunk, a Megyer-hegyi Tengerszemet nem láthattuk, így sárospataki pizzázásunk után hazafelé vettük az irányt. Sportolóink visszajelzése alapján nagyon jól érezték magukat, a rengeteg és változatos edzést és a bulit emelték ki a legtöbben kedvenc programként. Hálásak lehetünk a királyhelmeci gimnázium szívélyes vendéglátásáért. Feke Gábor, a királyhelmeci lábtoll-labdázás vezetõje folyamatosan asszisztált programjaink sikeres megvalósítása érdekében, az igazgató úr lehetõvé tette számunkra, hogy a tornatermet korlátlan idõbeosztással használhassuk, valamint elszállásolt minket a gimnáziumban. A konyha dolgozói pedig idejüket és energiájukat nem kímélve igyekeztek kedvünkben járni finomabbnál finomabb fogásaikkal. Az Újszászról érkezett kísérõink -Dániel Zoltán, Dánielné Lengyel Beáta, Paróczi Mária, Sipos Péter és Urbán Tamás- hatalmas segítséget jelentettek a gyerekek felügyeletében és a programok gördülékeny lebonyolításában.